وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

طرز پاکسازی پوست برای انواع پوست ها


طرز پاکسازی پوست برای انواع پوست ها:


پوست شما از هر نوعی که باشد باید حتما هر ۲۰ روز یک بار پاکسازی روی آن انجام شود تا تمام منافذش تمییز شود لایه ی اضافی که بر اثر نشستن گرد وغبار بر روی آن بوجود آمده استاز بین برودو پوستی تازه و شاداب جای آن را بگیرد.


اولین مرحله پاکسازی :پاک کردن صورت ،با پنبه و شیر پاک کن است.در این مرحله به جای شیر پاک کن می توان برای پوست های خشک از شیر ،برای پوست های چرب از آبلیمو ،و برای پوست های معمولی از ماست استفاده کنید.

نکته : طرز کشیدن پنبه باید از پایین به بالا باشد.


دومین مرحله :

تمییز کردن صورت با پنبه و لوسیون است .توجه کنید روی تمام لوسیون ها نوشته شده که مخصوص چه نوع پوستی است لازم به ذکر است که لوسیونی که مناسب همه نوع پوستی است عرق شاطره و کاسنی است.

سومین مرحله :

ماساژ صورت است.این عمل باعث به جریان افتادن هر چه بهترخون در پوست شده و به صورت ،شادابی و زیبایی می دهد.
برای ماساژ دادن از روغن ماساژ یا روغن بچه یا روغن کرچک ویا هر روغن گیاهی دیگر می توانید استفاده کنید.همچنین ماساژ باید با دو انگشت بلند و بسیار آهسته انجام گیرد.


مرحله چهارم :

بخور دادن صورت به مدت ۲۰ دقیقه با آب است.لازم است یک دستگاه بخور کوچک در منزل باشد ویا اب را در ظرفی جوشانده و با انداختن حوله ای روی سر و قرار دادن ظرف زیر حوله ومقابل صورت و حفظ فاصله مناسب با ظرف طوری که حرارت بخار به پوست اسیب نزندعمل بخور را بدون دستگاه بخور انجام دهید


مرحله پنجم :

آیینه ای روبروی خود قرار دهید و با استفاده از انگشت دو شست خود که دور آن ها دستمال کاغذی پیچیده ایدجوش های سر سیاه را به آهستگی بیرون بیاورید.
برای بیرون آوردن جوش های سفید از سوزن ضد عفونی شده با الکل استفاده کنید.بعد از اتمام کار صورتتان ار حتما با پنبه ی آغشته شده با الکل ضد عفونی کنید.

مرحله ششم :

حال باید از ماسکی مناسب پوستتان استفاده کنید


_چند ماسک برای پوست های خشک:

1)ماسک بابونه:

دو قاشق غذا خوری بابونه را در یک لیوان آب حل کرده وروی شعله گاز حرارت دهید ومواظب باشید سر نرود سپس جوشانده ی بابونه را از صافی رد کرده و بگذارید سرد شود.این جوشانده ی سرد شده را با یک قاشق غذا خوری عرق بید و یک قاشق غذا خوری عرق کاسنی و چند قطره گلاب مخلوط کرده واین محلول را با پنبه به آرامی بر روی پوست خود مالیده و بعد از20 دقیقه بشویید.


2)ماسک خیار :

گوشت خیار برای پوست‌های خشک معجزه‌آساست. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوستشان، صورت خود را با ورقه‌های نازک خیار می‌پوشانند.نصف یک خیار را پوست کنده، رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کرم یکدست در بیاید.

کرم را (به استثنای دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 دقیقه نگه دارید. صورتتان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوستتان نرم و روشن خواهد شد. دست به کار شوید و این ماسک خانگی را تهیه کنید و به پوست خود لطافت و زیبایی ببخشید.



3)ماسک لیموترش:

آب لیموترش رابه همراه یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن زیتون بر روی پوست صورت مالیده وماساژدهید

و بعد از 15 دقیقه بشویید.


4)ماسک زرده تخم مرغ:

ماسک زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست شما را تا مین می کند.برای تهیه ی این ماسک یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.


_حال چند ماسک مخصوص پوستهای چرب:


 1)ماسک جوانه (سبوس) گندم :

طرز تهیه : یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق چایخوری سر پر آرد جوانه گندم مخلوط کرده وبه طور یکنواخت بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه که کاملا بر روی پوست خشک شد با آ ب سرد بشویید.


 2) ماسک نشا سته:

طرزتهیه: یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق چایخوری سر خالی نشاسته مخلوط کرده وچند قطره گلاب به آن اضافه کنید سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد بشویید .


3)ماسک پرتقال :

یک عدد پر تقال را آبگیری کرده بعد از اینکه آب آن را میل کردید اضا فه های آن را بر روی پوست صورت بخوابانید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

_وبرای پوست های مختلط ماسک سیب و خیار :

¼ سیبی را به همراه یک خیاردرمخلوط کن با هم مخلوط کرده و یکدست روی پوست بمالیدوبعد از 10 دقیقه بشویید.این ماسک برای پوست های مختلط که در بعضی نقاط چرب ودر بعضی نقاط خشک هستند مفید است وباعث شادابی وطراوت آنها می شود.


همچنین برای خال‌های قهوه‌ای روی پوست ماسک سفیده تخم‌مرغ


خال‌های کوچک قهوه‌ای رنگ که با گذشت سن و به دلیل نور خورشید روی پوست دست‌ها، گردن و صورت (به‌خصوص در پوست‌های سفید و روشن) دیده می‌شوند زیبایی پوست را خدشه‌دار می‌کنند. برای به تأخیر‌انداختن پیدایش این خال‌های مزاحم از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید.
مواد لازم
سفیده تخم‌مرغ  یک عدد
عسل  یک قاشق غذاخوری
آب لیموترش   یک قاشق غذخوری
سفیده تخم‌مرغ را با یک چنگال بزنید؛ سپس عسل و آب لیموترش را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک به دست آمده را روی صورت، گردن یا دست‌هایتان بمالید. بعد از چند دقیقه متوجه خواهید شد که ماسک در حال خشک شدن است. اجازه دهید نیم‌ساعت روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


و در اخرین مرحله پس از شستن ماسک از صورت در صورتی که پوستی چرب دارید به پوست خود گلاب بزنید و اگر صاحب پوستی خشک می باشید برای جلوگیری از چین وچروک وخشکی پوست کمی روغن کرچک ویا هر مرطوب کننده ای که تمایل دارید را به پوست خود بمالید





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد