سلام به همه دوستان عزیز مدیریتی

گرچه کسی دیگه به این وبلاگ سر نمیزنه اما خب من اومدم و میخوام یه سری چرت و پرت بنویسم که بی کس نمونه

مديريت پروژه: تعريف، تاريخچه، كاركرد، استاندارد و حوزه ها

موضوع:مديريت پروژه: تعريف، تاريخچه، كاركرد، استاندارد و حوزه ها

منبع:راهکار مدیریت

نویسنده:هستي

سال انتشار:۱۳۸۹

چكيده
اين مقاله به موضوع مديريت پروژه مي پردازد. ابتدا پروژه تعريف مي شود. سپس مديريت پروژه و اجزاي آن شرح داده مي شوند. در ادامه كاركرد و نقش مديريت پروژه مورد بررسي قرار مي گيرد و پس از آن استانداردهاي مطرح براي مديريت پروژه و حوزه هاي موضوعي آن شرح داده مي شوند.

ادامه نوشته

انتخابات اتحادیه

با سلام

نظر به اینکه انتخابات دوره پانزدهم شورای مرکزی اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان در روز جمعه مورخه۱۴/۱۲/۱۳۸۸ برگزار می گردد

لذا از همه ی دوستان دعوت به شرکت در انتخابات میکنم و اگر کسانی هستند که تمایل به کاندیداتوری دارند میتوانن تا پنج شنبه ساعت ۸ شب نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ضمنا به اطلاع همه دوستان رسانده مي شود سي دي هاي همايش ارتباط موثر آماده است ميتوانيد از دفتر اتحاديه تهيه فرماييد

يا مستقيما با شماره زير تماس بگيريد :

شماره تلفن : ۰۹۳۶۳۲۵۷۵۷۵

مصطفي احمدي (مدير اول كارگروه تخصصي مديريت و دبير همايش ارتباط موثر) ، دانشجوي ترم شش مديريت بازرگاني از جنس پيام نور و دبير انجمن علمي مديريت دانشگاه پيام نور نيشابور.

اطلاعیه

با عرض سلام فراوان و احترامات فائقه:

باستحضار برسانم که اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان (ادا) در نظر دارد که همایش سالانه و انتخابات شورای مرکزی دوره پانزدهم خود را در روز جمعه 14/12/88 ساعت 14 برگزار نماید لذا ازتمامی دوستانی که تمایل به عضویت شورای مرکزی ادا را دارند حداکثر تا پایان روز پنجشنبه 13/12 /88 فرم درخواست و ثبت نام کانداتوری را در مکان اتحادیه پر نمایند.

مکان برگزاری همایش بعدا اعلام خواهد گردید برای اطلاعات بیشتر به سایت اتحادیه مراجعه  و یا شماره تلفن2735476 تماس بگیرید.

www.eda.af

www.afgmanagers.blogfa.com

www.mahdimazidi.blogfa.com

با نهایت ادب و احترام : سیدمهدی مزیدی کارشناسی ارشد مدیریت تحول سازمانی از دانشگاه فردوسی مشهد و عضو شورای مرکزی دوره 12 و 14 اتحادیه ادا تلفن همراه : 09153229768

اطلاعیه

با عرض سلام :

بدینوسیله به اطلاع دوستان می رسانم که

در روز جمعه 7/12/88 کارگروه مدیریت اتحادیه ادا ساعت 13.30

با موضوع هوش هیجانی و 5S ومدیریت استراتژیک اتحادیه برگزار می گردد

از تمامی دوستان علاقه مند بخصوص اعضای کارگروه مدیریت جهت شرکت دعوت بعمل می آید.

 با احترام : سیدمهدی مزیدی

اطلاعیه

با عرض سلام :

بدینوسیله به اطلاع دوستان می رسانم که در روز جمعه ۳۰/۱۱/۸۸ کارگروه مدیریت اتحادیه ادا  ساعت ۱۱.۳۰ با موضوع هوش هیجانی و مدیریت استراتژیک اتحادیه برگزار می گردد از تمامی دوستان علاقه مند بخصوص اعضای کارگروه مدیریت جهت شرکت دعوت بعمل می آید.

با احترام : سیدمهدی مزیدی

تصميم گيري بعنوان يكي از مهارتهاي مديريتي

موضوع: تصميم گيري بعنوان يكي از مهارتهاي مديريتي

منبع:سایت راهکار مدیریت

نویسنده:محي الديني، پريسا

چكيده

به طور كلي تصميم گيري يك فرآيند ذهني است كه تمام افراد بشر در سراسر زندگي خود با آن سرو كار دارند. فرآيند تصميم گيري در پرتو فرهنگ، ادراكات، اعتقاد و ارزش ها نگرش ها، شخصيت، دانش و بينش فرد صورت مي گيرد و اين عوامل بر يكديگر تأثير متقابل دارند. در مديريت معاصر تصميم گيري به عنوان فرآيند حل يك مسأله تعريف شده است و اغلب به تصميم گيري، حل مسأله نيز گفته مي شود. مي توان گفت تمام فعاليت ها و اقداماتي كه در همه زمينه ها توسط افراد بشر انجام مي شود، حاصل فرآيند تصميم گيري است. اين مقاله فرايند تصميم گيري را مورد بررسي قرار مي دهد.

ادامه نوشته

اطلاعیه

ضمن قبولی طاعات و عبادات و عزاداری ها به اطلاع دوستان کارگاه روش تحقیق رسانیده می شود که کلاس طبق معمول هر هفته روز ۳ شنبه در ساعت ۵عصر برگذار می گردد .

و خدمت اعضای کارگروه مدیریت رسانیده می شود که به علت امتحانات درسی عده ی زیادی از اعضا کارگروه تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و برگذار نمی شود .

 بانهایت ارادت و احترام  سیدمهدی مزیدی

گزارش جلسه 27/9/88

موضوع :مدیریت علمی تعارض و جایگاه آن در اتحادیه و کارگروه ها

کارگروه مدیریت از وظایف مهم خود می داند که مسائل و مشکلات مدیریتی فراروی اتحادیه و کارگروه های تخصصی را تحلیل و بررسی و تبیین علمی نماید که علاوه بر شناسایی مزایا و محدودیت ها و انگیزاننده های مشارکت در اتحادیه، دراین جلسه 27/9/88 روی تعارضات احتمالی در اتحادیه و کارگروه ها و چگونگی مدیریت آنها بحث نموده و نتیجه را از این طریق گزارش مینماید.

تعریف تعارض: در فرهنگ لغات فارسی، تعارض به معنای متعرض و مزاحم یکدیگر شدن، باهم مخالفت کردن و اختلاف داشتن معنی شده است. رابینز در تعریفی می‌گوید: «تعارض فرآیندی است که در آن، شخص الف به طور عمدی می‌کوشد تا به گونه‌ای بازدارنده سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش گردد».


علل بروز تعارض در اتحادیه و کارگروه ها :


1-      تفاوت در ادراک و شناخت (تفاوت های ادراکی)

2-      منابع محدود و مشترک(همچون فضا، پول، امکانات و...(

3-      تغییرات اجتماعی و سازمانی (چرا که انسان در مقابل تغییر مقاومت می کند)

4-      ابهام در حیطه مسئولیت ها

5-      تعارض نقش

6-      وابستگی فعالیت های مختلف

7-      ضعف در ارتباطات (افراد براثر عدم ادراک درست و سوء تفاهم دچار سرگشتگی وتعارض می شوند).

8-      ساختار ارزشیابی


تعارض و تأثیر آن بر اثربخشی اتحادیه و کارگروه ها:

در حال حاضر تئوری تعارض حول محور دیدگاهی می چرخد که آن را تئوری تعامل می نامند و مکاتب جدید مدیریت به مسئله تعارض از این دیدگاه توجه می کنند. بنابراین نگرش نوین، تعارض ها اجتناب ناپذیرند و برای اینکه اتحادیه و کارگروه ها اثربخش باشند در سطح مشخص وجود تعارض برای آنها لازم و بدیهی است. کار مدیران اتحاریه و کارگروه ها ایجاد محیطی است که تعارض سازنده در آن به وجود آید، اما نباید آنها اجازه دهند چنین تعارضاتی به حد افراطی برسد زیرا که ما را دچار مشکلات عدیده ای می نماید. نتیجه تحقیقات نشان می دهد در سازمانهایی که در آنها هیچگونه تعارضی وجود نداشته نوآوری، تغییر و تحول و خلاقیت نیز در آنها کمتر دیده شده است. البته در مکتب تعامل منظور این نیست که هر نوع تعارضی و با هر شدتی خوب است، بلکه آن دسته از تعارضاتی مورد تأیید است که اهداف گارگروه ها و اتحادیه را تقویت کرده و عملکرد آنها را بهبود ببخشد.

ادامه نوشته

اطلاعیه

جلسه کارگروه مدیریت در روز جمعه۴/۱۰/۸۸ ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه در مکان اتحادیه برگذار می گردد حضور تمامی دوستان مدیریت الزامی است

موضوع : آشنایی از تعاریف مدیریت  و مبانی تئوریهای آن

با احترام فراوان سیدمهدی مزیدی