وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

استفاده از کاراکتر های مخفی ویندوز

 

حتما کاراکتر های مخفی ویندوز رو جاهای مختلف دیدین که از ترکیب چند کلید نوشته می شوند . برای مثال من چند نمونه براتون مینوسم و بعد توضیح میدم که چجوری شما هم می تونین این کاراکتر ها رو شناسایی کنید :

®  ©   §   ¶   ə   ۞   ۝   ۩   ●   ◊   •   Ὸ   حالا جالبه بدونین که با این کاراکتر ها شکل ها جالبی میشه طراحی کرد مثلا مثل این :   ˙·▪•● www.poyagostar.blogsky.com ●•▪·˙

 

 خوب برای اینکه همه ی  این کاراکترها رو ببینید وارد منوی start شوید از منوی proqrams وارد قسمت Accessories شوید از قسمت system tools گزینه ی Character Map را انتخاب کنید  

 

برنامه ای از وبندوز اجرا می شود که در قسمت بالای آن تمام فونت ها سیستم شما با موجود است . شما با کلیک بر روی هر فونت دلخواه خود می توانید کاراکتر های مخصوص آن فونت را ببنید اگر بر روی هر کاراکتر دوبار کلیک کنید در قسمت پایین برنامه آن کاراکتر نوشته می شود که  می توانید با زدن دکمه Copy آن کاراکتر رو کپی کنید و در وب خود بکار ببرید . درضمن این کاراکتر ها را هم می توانید در ویندوز مثلا برای نام یک پوشه بکار ببرید :

 

 

توجه : اگر می خواهید کاراکتری را در وب خود بکار ببرید حتما از کاراکتر های فونت Tahoma استفاده کنید . چون اکثر صفحات وب در حالت پیش فرض با این فونت هماهنگ می باشند .

موفق باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد