وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

درس دوم : معرفی تنه و تگ های اصلی Html

همونطور که در پست قبلی گفته بودم امروز به معرفی تنه ی اصلی یک فایل Html و تگ ها اصلی اون می پردازم .

یه نکته اول در مورد تگ ها بگم . خیلی ها پرسیده بودن که اصلا تگ چی هست ؟

اینو بگم که یک تگ رو به صورت <Tag> یا <Tag/> نمایش میدن .

هر تگی که مثلا به شکل <Tag> وجود داشته باشه  حتما یه تگ پایانی به شکل <Tag/> داره . مثلا وقتی میگن فلان کد رو بزارید بین تگهای بادی ، یعنی اینکه بزاریدش بین تگ آغازی <Body> و تگ پایانیش که <Body/> هست .

خوب بریم سر اصل مطلب :

تنه ی اصلی یک فایل HTML :

بدنه ی اصلی یک فایل html از چند تا تگ اصلی بوجود میاد . من اول تنه ی اصلی رو براتون میزارم و بعد کاریرد هر جزء اونو براتون توضیح میدم :

تنه ی اصلی یک فایل Html به شکل زیر هست :

همونطور که میبینید هیچ تگی به صورت تنها وجو نداره .

یک صفحه ی Html با تگ آغازی <html> شروع میشه و با تگ پایانی <html/> تموم میشه . و بقیه ی کدها و تگ ها در بین این دو تگ قرار میگیرن .

خوب حالا من در زیر هر کدوم از این تگ هایی که تنه ی اصلی رو بوجود میارن براتون معرفی می کنم و کاربرد هر کدومو توضیح میدم  .

 

 

<html>
<head>
<title>عنوان صفحه</title>
</head>
<body>
قسمتی که نمایش داده می شود
</body>
</html>

 تگ های Html : این تگ با <html> شروع میشه و با تگ پایانی <html/> تموم میشه .

تمام کدها و تگهای Html و ... بین این دو تگ قرار می گیرن . کاربرد تگ <html> اینه که به مرورگر میفهمونه که این یک فایل Html هست و اینکه مروگر اونو چطور نمایش بده .

 

 تگ های Head : این تگ هم با <head> شروع میشه و با تگ پایانی <head/> تموم میشه .

در واقع مشخصات ، خصوصیات و تنظیمات یک فایل Html در بین تگ های <head> و<head/> قرار می گیره . مواردی که در بین این دو تگ قرار میگیره در صفحه نمایش داده نمیشه .  از جمله تگ هایی که بین این دو  قرار میگیرن تگهای meta و  Style هستن که بعدا به موقش در مورد اونا هم بحث می کنم .

 

 تگ های Title : کلمه یا متنی که بین تگ <title> و <title/> قرار میگیره عنوان صفحه رو مشخص میکنه . همون عنوانی که در بالای پنجره ی اینترنت اکسپلورر نمایش داده میشه . پس اگه خواستید عنوان صفحه ی خود رو عوض کنید باید متن بین این تگ رو تغیر بدید و عنوان مورد نظر رو بین این دو تگ بزارید  .  منظورم از عنوان مثل زیره :

 

 تگ های Body : شاید بشه گفت اساسی ترین تگ Html همین تگ های بادی هستن که با <body> شروع و با تگ <body/> به پایان میرسه .

اهمیت تگهای بادی در اینه که تنها اطلاعات بین این دو تگ در صفحه ی وب نمایش داده میشن .  یعنی تمام قسمت هایی که در یک صفحه ی وب نمایش داده میشن و ما اونا رو میبینیم کدشن بین این دو تگ قرار داره . مثل جدول ها ، متن ها و پستهایی که میدید ، تمام نوشته ها و عکس ها و خلاصه هر چی که توی صفحه نمایش داده میشه .

 

امیدوارم با تنه ی اصلی یک فایل Html آشنا شده باشد . در هر صورت من سعی کردم که هر چقدر می تونم ساده تر و خودمونی تر  توضیح بدم . ضمنا من سعی میکنم چیزایی رو که بدردتون میخوره آموزش بدم و از تعریف و توضیح اصطلاحات و ... بپرهیزم .

 

ضمنا دوستان عزیز برای اینکه از به روز شدن سایت مطلع بشد و آموزش های جدید رو داشته باشید حتما در خبرنامه ی سایت عضو بشید . خوشحال میشیم زودتر از مطالب و آموزش ها خبردار بشید .

موفق و پیروز باشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد