وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

وبلاگ آموزشی پویاگستر

بهترین آموزش ها -کتب الکترونیک-اموزش آشپزی-آموزش فتوشاپ و ...

طرز تهیه خمیر کرپ-پیتزا پپرونی و ذرت و ...

سوپ قارچ و سیب زمینی

 

 

مواد لازم :

 قارچ

 500 گرم

 سیب زمینی

 200 گرم

 پیاز

 2 عدد

 آب مرغ

 یک فنجان

 خامه

 100 گرم

 جعفری خرد شده

 یک قاشق سوپ خوری

 ریحان خرد شده

 یک قاشق سوپ خوری

 کره

 25 گرم

 لیمو ترش

 یک عدد

 نمک و فلفل

 به مقدار کافی

طرز تهیه :

سیب زمینی را پوست بکنید و به صورت ریز خرد نمایید. سیب زمینی را به همراه آب مرغ داخل یک قابلمه ریخته و به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. قارچ ها را با آب سرد بشویید. سپس به قارچ ها، آب لیمو ترش بزنید و خرد کنید. پیاز را نیز خرد کنید. کره را در تابه ریخته و به مدت 5 دقیقه تفت دهید. سپس قارچ را اضافه نمایید و خوب هم بزنید. زمانی که آب قارچ تمام شد ، آن را از روی حرارات بردارید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ، آن را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا نرم شود. مخلوط نرم شده را به پیاز و قارچ بیافزایید و ظرف را روی حرارات قرار دهید تا به جوش آید. نمک و فلفل و خامه را نیز به مواد اضافه کنید. بعد از چند جوش، سوپ را در ظرف دلخواه ریخته و روی آن را با ریحان و جعفری خرد شده تزئین نمایید.

پیتزا پپرونی و ذرت

 

 

مواد لازم :

سیر رنده شده 

 یک حبه کوچک

 روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری 

سس گوجه فرنگی 

 به اندازه لازم

 پپرونی (نوعی سوسیس تند)

 175 گرم

ذرت پخته 

 175 گرم

 جعفری خرد شده

  2 قاشق غذاخوری

 پنیر پیتزا

 50 گرم

 پنیر پارمزان

 2 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه :

1- خمیر پیتزا را آماده کرده و در سینی پهن می کنیم. فر را با حرارت 220 درجه سانتیگراد یا 425 درجه فارنهایت گرم می کنیم. آنگاه سیر و روغن زیتون را مخلوط کرده و روی خمیر می مالیم. سپس سس گوجه فرنگی آماده شده را روی آن پخش می کنیم.

2- پپرونی ها را حلقه کرده و روی سس می چینیم. سپس پیتزا را در فر گذاشته و 10 دقیقه می پزیم.

3- دوباره پیتزا را بیرون آورده و روی آن ذرت ، جعفری و پنیرها را می پاشیم و باز هم 10 دقیقه ی دیگر در فر می گذاریم تا روی آن مقداری طلایی شود.

میگو با نان تُست

 

 

موادلازم

 میگوی درشت

 800 گرم

 تخم مرغ

 2 عدد

 آرد ذرت

 یک چهارم لیوان

 نان تُست

8 ورق 

 پیازچه ریزشده

2 عدد 

 روغن

 به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس:

 سس فلفل

 یک چهارم لیوان

 آب مرغ

 یک چهارم لیوان

 سویا سس

 2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

1- میگوها را پوست کنده ، پاک می کنیم ولی دم آن را جدا نمی کنیم. سپس یک شکاف روی پشت میگوها می دهیم، طوریکه میگوها دو قسمت شوند ولی جدا نشوند و در مخلوطی از تخم مرغ زده شده و آرد ذرت می خوابانیم.

2- قسمت برشته نان ها را جدا کرده و هر ورق نان را به دو قسمت برش می دهیم، سس روی هر نان تُست یک میگو می گذاریم و با دست، خوب فشار می دهیم آن گاه پیازچه بر روی آن پاشیده و کمی فشار می دهیم که پیازچه ها به میگو بچسبد.

حال روغن را در ماهی تابه ریخته و با دقت نان ها را همراه میگو سرخ می کنیم و روی دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس با سس فلفل سرو می کنیم.

برای تهیه سس برای میگو، تمام مواد لازم آن را با هم مخلوط می کنیم.

نکات تغذیه ای :

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است و نسبت به سایر غذاهای غنی از پروتئین مثل گوشت قرمز و مرغ کالری کمتری دارد. پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود، به همین دلیل برای گروه هایی از مردم ،نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، میگو غذای مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنهاست.

میگو در کل دارای چربی کمی می باشد. اسیدهای چرب اُمگا-3 که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی بدن مفید هستند، در میگو به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماری های قلبی مؤثر واقع شوند.

هر چند که کلسترول موجود در میگو بیشتر از کلسترول گوشت قرمز است ، ولی میگو باعث کاهش LDL ( کلسترول بد ) در خون می شود، زیرا زمانی کلسترول ماده غذایی اثرات مضری برای بدن دارد که جذب شود. به نظر می رسد که چربی اشباع یکی از عواملی است که باعث افزایش جذب کلسترول در بدن می شود. بنابراین می توان گفت مواد غذایی مثل گوشت قرمز که باعث افزایش کلسترول بد در خون می شوند، دارای چربی اشباع بالایی نیز هستند. ولی مقدار چربی اشباع میگو در مقایسه با گوشت قرمز کمتر است. همچنین دارای چربی های غیر اشباع ( اُمگا-3 ) مفیدی است که باعث افزایش HDL ( کلسترول خوب ) در خون می شود.

کرپ قارچ و مرغ

 

 

مواد لازم برای خمیر کرپ:

آرد 

150 گرم یا یک لیوان 

 نمک

  نصف قاشق مرباخوری

تخم مرغ 

 یک عدد

 شیر

 2 لیوان

پیازچه 

 یک چهارم لیوان

 

مواد داخل کرپ :

 گوشت مرغ پخته (ساطوری شده)

 250 گرم

 قارچ خرد شده

 150 گرم

 پیاز خرد شده

 1 عدد

 نمک و فلفل

 به اندازه لازم

پنیر موزارلا ( رنده شده) 

 100 گرم

 

طرز تهیه خمیر کرپ:

کرپ یک نوع خمیر پخته شده است که مراحل تهیه آن را با شکل برای شما بیان می کنیم.

 

 

در کاسه ای آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. شیر و تخم مرغ را با هم آمیخته و کم کم به آرد و نمک اضافه کنید.

مایع خمیر را از آب صافی عبور دهید تا مخلوط یکنواختی بدست آورید. در نهایت پیازچه را افزوده و خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

 

سپس خمیر را از یخچال بیرون آورده و به اندازه یک چهارم لیوان از آن را داخل ماهیتابه ای به شکل گرد و نچسب که از پیش با برس چرب کرده و روی حرارت گذاشته اید، بریزید.

 

همین که خمیر خودش را گرفت، آن را پشت و رو کنید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود.

 

خمیر آماده شده را از ماهیتابه خارج کنید. سپس به وسیله قالب گردی ازهر کرپ 3 دایره جدا کنید و از مواد آماده شده (مواد داخل کرپ) در آن گذاشته، بپیچید. بعد آن را تزئین کرده و در ظرف موردنظر بچینید.

 

طرز تهیه مواد داخل کرپ:

روغن را روی حرارت داغ کنید. سپس پیاز را در روغن داغ بریزید. پیاز که کمی طلایی شد، گوشت مرغ پخته و قارچ را به آن اضافه کنید. برای این که قارچ ها تغییر رنگ ندهند، می توانید کمی آب لیمو به آنها بیفزایید. در نهایت نمک ، فلفل و پنیر موزارلا را افزوده و از روی حرارت بردارید. شما می توانید بر طبق ذائقه خود مواد داخل کرپ را تغییر دهید.

 

نکات تغذیه ای :

 

 

 

پنیر موزارلا ( MOZZARELLA CHEESE ) ، یک نوع پنیر نرم نارس با دلمه ی پلاستیک مانند است که اصل و منشا آن جنوب ایتالیا است. امروزه این پنیر در بیشتر کشورهای اروپایی ساخته می شود. این پنیر کاربرد گسترده ای برای روی پیتزا دارد ، چرا که حالت کشسانی خوبی دارد. تصویر بالا این نوع پنیر را نشان می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد